Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

fredag 6 november 2015

Haul : Gekås Ullared 2015

Som ni redan förmodligen hört (dvs: läst) är att jag under mitt höstlov var till Ullared Gekås. Det där jättestora köpcentrumet där Morgan och Ola-Conny jobbar och som ibland visas på tv, japp, precis det.

 
Vad jag köpte:
 

3 böcker inhandlade jag, dock köpte jag dem inte inne på Gekås. För alltså bokutbudet där inne var inte precis det bästa. Det fanns hyfsat billiga pocket, självklart. Men pocket tilltalar inte mig så mycket, så ja. Ungdomsböcker var det dåligt med. (borde jag ens ha förväntat mig något annat?) Det fanns dock ungefär alla (!) LasseMaja böckerna, så de skulle man kunnat fynda där! Sen så sålde de PAX-böckerna (det var väl de ända i min ålder), och var väldigt sugen på att köpa första boken. Men de kostade 99 kronor där = samma pris på bokus. Så kände inte att det var ett sådant behov av att köpa dem då.
 
Och de här böckerna köpte jag i affären "Bokhandeln i Ullared". De hade ett erbjudande just då (och resten av hösten) att alla böcker kostar 39:- styck samt 3 böcker för 100. Affären hade jag sett på Facebook innan jag åkte till själva Ullared och ville redan då besöka den. Och när den låg i anslutning till Gekås så gick jag in i den. Även där var ungdomsutbudet väldigt dåligt. (gott om barnböcker dock...)


MEN, de hade ett exemplar kvar av Förlorad ängel skriven av Becca Fitzpatrick som de flesta nog känner till. (det var typ den enda ungdomsboken som fanns där) Jag har läst om serien någon gång, men inte känt ett behov av att köpa den. Men här står man och läser på baksidan och blir riktigt sugen på den, så jag var bara tvungen att ha den. (och när man bläddrar i den så verkar den riktigt bra!) Liksom 39 / 33 kronor för den, och den kostar mellan 180-200 på bokus. *kaching* Men det här är ju bok 2 i en serie om 3, tror jag. Så jag måste först införskaffa mig den första, haha. Men det är ju jul snart!
 

 

Sen så köpte jag Morden i Ullared av Erik Vidmar. För att ja, den handlar om Ullared? Hallå liksom! Gick runt och tänkte på att undra om det inte finns en deckare som utspelar sig i Ullared eller något liknande, och så såg jag denna. Kan hända att jag redan läst om den någon gång, men i så fall så mindes jag inte det just då. Boken är 100 sidor lång och ska vara en deckare? Det sker i alla fall mord på varuhuset Gekås i Ullared. Klicka på bilderna ovan för stor bild. (Denna är tänkt lite som en souvenir också)

 

 
Och för att fylla ut så att jag fick 3 böcker för 100, så köpte jag denna. Utseendet var det som väckte mitt intresse, för hur vackert!? Det är alltså en bok full med dikter, som jag tror är skriven av bara svenska personer. Men i alla fall, jag är en sån som i princip aldrig läser dikter eller har läst en sådan här diktbok förut, så föga överraskande att den fick följa med mig hem. Jag tycker dock om att skriva lite poesi ibland. Men jag tyckte att denna bok var så fin, och det kan väl inte vara fel att breda ut sitt läsområde och gå lite utanför sin bekväma zon. (comfortzone?) Lite smakprov ur den: 
 
  
Sen så köpte jag några klädesplagg också, men det känns inte så nödvändigt att visa. Det var 3 / 4 koftor i alla fall, och en träningströja. Kläder var i alla fall billigt där. Men jag köpte två till saker:
 
 
Den här gulliga vitröda juliga snögubben fick komma hem till mig. Jag kunde ju bara inte lämna han ensam i affären! Om jag minns rätt så kostade han 90 kronor, och det var inte så farligt dyrt. För han är ganska stor, även om det kanske inte syns på bilden.
 
Sen så slank det ner en fin julfilt! Jag hade sett en fin vit och röd filt på affären Rusta innan vi åkte till Ullared, och var sugen på att köpa den då den kändes sådär julig och fin. Men det var inte precis något julmotiv på den, så valde att inte köpa den. Vi skulle ju även snart till Ullared - och ja, där hittade jag en perfekt filt! Den kommer nog användas när man ligger och läser en mysig bok i vintermörkret! ♥
 
Har ni besökt Gekås någon gång? (åsikter om bokutbudet? För jag tyckte att det inte preciiis var det bästa, men antar att det inte är det område som de prioriterar mest heller) Känner ni till några utav böckerna? Och har ni läst någon av dem? Vad tyckte ni? Och är ni kanske lite lite avundsjuka på min lilla snögubbe? Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...