Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

tisdag 11 augusti 2015

Top Ten Authors I've read the most books from

Idag är det Tisdag och det är dags för veckans Top Ten Tuesday, som bloggen The Broke and the Bookish håller i. Dagens tema är Top Ten Authors I've read the most books from, dvs att jag ska lista de författare som jag läst mest av. Nu blir det att leta i minnet!

 
1. Martin Widmark: ca 17 böcker. Ni vet LasseMajas detektivbyrå! När jag letade runt efter olika författare som jag läst mycket av, och kom på de, så fick jag värsta flashbacken. Det var en sån lycka att läsa de när man var mindre. Blev väldigt sugen på att läsa någon i serien, bara för att minnas! (det har ju även kommit ut nya böcker i serien, så de skulle man kanske läsa)
 
2. Pia Hagmar: ca 12 / 13 st. Dalslandsdeckarna. Även detta är en serie som jag läste väldigt mycket i skolan när jag var mindre. Det var så skönt att bara kunna plocka en dalslandsdeckare när man kom till biblioteket. Men sen började fler i klassen läsa dem, och då blev det lite svårt!
 
3. Johanna Lindbäck: 9 st. Alla hennes fristående + kanske ihop och lite ihop. Ehh.. sen tidigare så vet ni kanske att jag älskar Johannas böcker! ♥

4. Arne Norlin: minst 7 st. Serien Ett fall för tidningsdeckarna. Även den här serien lästes mycket i skolbänken, haha.

5. Sofie Sarenbrant: 6 st. Serien om Agnes (vecka 36 + istället för dig) samt serien om Emma Sköld.
 
6. Meg Cabot: 5 st. De två första böckerna i serien om Heather Wells, samt hela serien Airhead. UPDATE: Har läst minst 3 böcker av hennes serie om Allie Finkles kom jag på i efterhand, så Cabot ska egentligen vara högre upp!
 
7. Tahereh Mafi: 4 st. Rör mig inte, rädda mig inte, samt novellerna Bryta Sönder och Falla Sönder. Har sista delen som heter Sätt mig i brand kvar.
 
8. David Levithan: 4 st. Nick och Norahs oändliga låtlista, En bit av mig fattas, Världens viktigaste kyss och Jag, En.
 
9. Sarah Dessen: 4 st. Mitt perfekta liv, Mycket mer än så, Du glömde säga hej då och Blunda och hoppa. Håller på och läser Allt och lite till av henne just nu!
 
10. Josephine Angelini: 3 st. Serien Starcrossed. Även James Dashner platsar där!
 
 
 
Har antagligen missat någon författare, och ber så hemskt om ursäkt till den författaren i sånna fall! Men det här var dem som jag kom på nu! Vilket rekord har ni? Vilken författare har ni läst mest av? För mig så är det Martin Widmark, och även Elvira hade det! Någon mer, haha?
 
ps. höll på att glömma serien om Tidningsdeckarna, så fick i sista sekund innan jag publicera, lägga dit dem. Och.. vi kanske kan konstatera att jag gillade deckare när jag var mindre? Haha! De är i top 4. Och man läste ju ut en sådan bok nästan en gång i veckan, så inte undra på det höga antalet! Och, bara jag som tyckte det var pinsamt att läsa om kärlek på mellanstadiet? Därför fick det bli deckare, och alltså jag älskar deckare med! Så kan inte precis klaga, haha.
 
pss. jag har massa kommentarer att svara på, får typ panik. Alltså jag älskar kommentarer, och skiner typ upp varje gång jag får en. SÅ sluta inte! Och ber om ursäkt om du får vänta, läser åtminstone dem, haha. Men det strular alltid med att svara på telefon, och det är oftast där jag kollar dem! Så don't be sad. Jag ignonerar inte dig alls ♥

7 kommentarer:

  1. Jag tänkte faktiskt nästan glömma Martin Widmark och fick typ en chock när jag insåg hur mycket jag läst av honom! x) jag läste förresten Kanske ihop igår - Så. Himla. Bra. Måste nog försöka läsa resten av Johannas böcker nu! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, oj! Jo, han är inte den första man tänker på i första taget x) Såg en lassamaja film som gick på tv för ett tag sen och fick ett sånt HIMLA sug att läsa en LasseMaja bok!! Måste läsa de senaste tror jag, och det ska ju komma en ny!! SÅ måste hugga den på bibblan, haha. Du vet nostalgi ;) Jaaa, så himla bra <3 håller med dig ;)

      Radera
  2. Jag tänkte faktiskt nästan glömma Martin Widmark och fick typ en chock när jag insåg hur mycket jag läst av honom! x) jag läste förresten Kanske ihop igår - Så. Himla. Bra. Måste nog försöka läsa resten av Johannas böcker nu! :)

    SvaraRadera
  3. Jag brukar alltid tänka på Kittyböckerna när jag tänker på flest lästa böcker av en författare, men nu inser jag nog att Martin Widmark ligger före. Jag har läst både Lasse och Maja-böckerna och böckerna om David och Larissa. Dessutom kom jag på nu att Pia Hagmar nästan måste platsa där med. Jag har läst alla Klara-böcker och någon Dalslandsdeckarnabok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja! Helt sjukt hur många barnböcker och dess författare som man läst :)

      Radera
  4. Sv: Ja, det är helt otroligt hur många böcker hon har skrivit. Man har inte en chans att hålla reda på dem ens en gång, haha :')

    Jisses, Martin Widmark hade jag fullständigt glömt! Egentligen är ju han den författare jag läst flest böcker av, runt 30 tror jag. Ajdå, haha xD Tack för påminnenselse du också <33 Kramaaar ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa! ojdå, inte bara jag som är glömsk ;) <3 haha, inga problem! Du vet, gentjänster ;) kraam! :D

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...