Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

lördag 18 juli 2015

Loppis + reabok (bookhaul #6)

Som ni kanske såg i veckans Top Ten Tuesday, så har jag införskaffat mig två nya böcker på senaste tiden. De har jag inte gjort en bookhaul på, så tänkte visa upp dem lite mer ingående nu! Sen så är det även 6 pocketböcker på väg hem till mig, men det blev något strul vid packningen, så har ingen aning om när de kommer, tyvärr. Liksom hur kan de fastna vid packningen? Riktigt skumt... (jag beställde liksom de för ca 3 veckor sen, jag vill ha de nuuuuu) Ps. Klicka på namnet i blå färg, för att läsa om någon av böckerna!

Hata Romeo av Rachael Wing:
 
Den här boken hittade jag på loppis för drygt en vecka sen, för 10 kronor. Jag kände igen den, för har sett den på biblioteket ett antal gånger, men har aldrig tänkt på att läsa den då. Men nu när jag hittade den för ett sånt billigt pris så högg jag till. Den kan nog vara ganska bra! (sen så är omslaget ganska fint, hahaa) Är osäker på perspektivet, då jag sett att det står "du" tänker, gör osv. Alltså att det är som om jag själv gör det. Det gör mig lite förvirrad, men vi får se! Det kanske bara är ibland det är så ...
 
Dubbelbokat av Sophie Kinsella som Madeleine Wickham (hennes riktiga namn):
 
Nu tar vi det här från början. Den här boken såg jag på cdon för ett tag sen, och blev genast intresserad av den, då jag älskade Sophies bok nya kontakter. Sen för kanske 2 veckor sen så följde jag med mamma till en närliggande stad / by för att handla mat, och ville då passa på att gå in i deras bokhandel som jag aldrig varit i. (det är ingen känd bokhandel som ex. Akademibokhandeln, och därför är det mycket roligare att kolla där) Som sagt så besökte jag bokhandeln, och då fick jag SE den HÄR boken på REA. I INBUNDET FORMAT. VILKET JAG VILL HA. Och jag trodde bara att den fanns i pocket nuförtiden.
 
Så, JAG HÖGG TILL. Of course liksom. Kunde ju inte missa den möjligheten. Den var på rea, och kostade bara 85 kronor. Eller bara och bara. Men om man skulle köpa den på bokus så kostar den 193 kronor. = jag tjänade in över 100 kronor! Dock så är den tillfälligt slut på alla sidor på nätet, och antar att de inte kommer komma in igen heller. Men who cares, jag har den nu i alla fall!

För er som undrar så är den här boken skriven av Sophie Kinsella, fast under hennes riktiga namn. Kinsellas böcker är kända för att vara väldigt roliga och lättsamma av sig, medans Madeleines böcker är det lite mer djup och allvar i. De är mer seriösa. Så får se vad jag tycker om det. Den andra boken jag läste av henne, var just en Kinsella bok! Älskade ju humorn i den ...
 
Har ni läst någon av de här? Vad tyckte ni? Något ni vill läsa?
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...