Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

måndag 1 juni 2015

Läsrapport: Maj 2015

 
 
(bilden som jag hade från början blev bara suddig och hemsk, så det får bli denna istället)

Antalet lästa böcker i maj 2015 är: 3 stycken!
  1. Avdelning 73 - Sofie Sarenbrant
  2. Billeh the kid - Anita Daher
  3. Lögner och svek - Jocelyn Shipley
 
Antalet påbörjade böcker som jag inte hann läsa ut? Ingen faktiskt.
 
Hur många sidor är lästa? 669
 
Hur många författare per kön? 3 kvinnor och 0 män
 
Hur många böcker är recenserade? 1/3
 
 
Hur många var bibliotekslån? 1
Hur många var egna? 2 (inga hyllvärmare dock)
 
  
Bra: Lögner och svek
Bättre: Avdelning 73
Bäst: Billeh the kid
 
Det var inga jätte tjocka böcker den här månaden, men tror Avdelning 73 var längst (drygt 350 sidor) och de andra två låg på 150 sidor! Avdelning 73 var en jätte bra fortsättning på en jätte bra serie, Billeh the kid var en helt fantastisk och spännande bok, som även var fristående! Lögner och Svek var en fristående fortsättning på boken Oväntade följder, och den var varken sämre eller bättre än den första boken. Inget fantastiskt dock.
 
Köpta böcker: 6 stycken köpte, mer information om det här.
Böcker jag fått: 0. Det brukar förövrigt inte ske så ofta..
 
 
Det här blev inte en så jätte bra läsmånad. Jag har läst 2 böcker som jag verkligen tyckt om i alla fall! Men enligt goodreads så ligger jag en bok efter i min goodreads-utmaning på att läsa 55 böcker i år. Bara att köra hårt! Har ingen aning om hur mycket jag kommer läsa i sommar.. när ska man ha tid med det, när man vill göra så mycket annat? Det är bara att vänta & se.
 
Hur var Maj för er? Har det hänt något kul? Har ni läst någon bra bok som ni vill tipsa mig om? Var det en bra bokmånad? Läste ni mycket?
 
 
Ps. Har även sett filmerna Pitch Perfect 2 på bio, och sen The Duff på swefilmer! Gillade båda, fast mest pitch perfect tror jag ♥ Men nu vill jag ju att The Duff ska översättas till svenska!! Bara jag? Eller ska den redan översättas.. någon som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...