Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

lördag 18 april 2015

Nya kontakter

 
Författare: Sophie Kinsella
Förlag: Damm förlag
Utgivningsår: 2012
Serie: -
Sidantal: 368
Språk: Svenska
Originaltitel: I've got your number
Nyckelord: kärlek, humor, vardag, lite spänning (för att vara en vanlig vardag)
Övrigt: Utläst 15 Mars 2015
 
 
 
Den här boken har jag varit intresserad av ett tag (då jag såg en recension på den hos en bokbloggerska) och när jag hittade den på ICA Maxis bokrea, så högg jag till och köpte den! Vilket jag är glad för, eftersom jag blev inte precis besviken!
 
~
 
(Handling från bokus, då jag tycker den beskriver bra och orkar inte skriva själv denna gång tyvärr)
 
Ibland är ett samtal allt som krävs ...

En förlorad smaragdring, en hittad mobiltelefon och ett löfte som inte får brytas - Detta blir upptakten till en hejdlös komedi om vad som kan hända om ens mobiltelefon hamnar i fel händer.

Poppy Wyatt befinner sig på ett hotell i London och har sin möhippa när brandlarmet går. Hotellet måste utrymmas och i kaoset som sedan råder upptäcker Poppy att hennes förlovningsring är borta! Det är en vacker, antik smaragdring som har gått i hennes fästmans släkt i generationer. Dessutom blir hennes mobiltelefon stulen och i och med det finns det inte längre något sätt för hotellet att kontakta Poppy om de skulle hitta ringen.

Desperat vandrar Poppy runt i hotellobbyn då hon ser en mobiltelefon som ligger slängd i en soptunna. En ny telefon och ett nytt nummer att ge till personalen - perfekt! Det finns dock ett problem - telefonens ägare, affärsmannen Sam Roxton. Som i tid och otid ringer Poppy och ber henne lämna tillbaka telefonen.

Aldrig att Poppy tänker ge upp den här möjligheten och de gör en deal: Poppy får behålla telefonen under en vecka mot att hon lovar att vidarebefordra alla Sams meddelanden och mejl. Problemet är bara att Poppy inte kan låta bli att lägga sig i både Sams jobb och hans privatliv ...
 
 
 
 
 
Omdöme och tankar: 
Nu var det över en månad sen jag läste ut den här boken, så vi får se hur det går. Antecknade en hel del på mobilen under läsningen tack och lov, så att jag vet vad jag tyckte! Skrivit om den lite på goodreads också, finns att läsa här.
 
Det här måste ju vara en ny favorit bok! ♥♥ DU som inte läst den BORDE läsa den typ NU. Satt precis och kollade massa recensioner på boken på goodreads, och insåg då att jag glömt HUR MYCKET jag älskar denna bok.. men nu är jag säker! Blev nog lite tårögd också förövrigt, hittade en fin recension, haha. Satt förövrigt och bara kramade denna bok när den var utläst >:D Men nu pratar vi om VARFÖR jag gillar den ..
 
Jag älskar handlingen, relationerna, romantiken, spänningen, tempot, lättsamheten och att den var väldigt rolig i bland. Allt blev så bra ihop! Skrattade flera gånger, och framförallt log man igenom boken! Jag gillade Sam, även fast han för min del hade kunnat vara lite mer charmig eller romantisk. Men man gillade honom ändå! Och att han förlät Poppy, trots hennes stora misstag! (sen att han var sådär överbeskyddande är sött) Sen gillade jag ju verkligen Poppy också som var rolig, lättsam och så underhållande att läsa om! Gillar henne lika mycket som Heather i Heather Wells-böckerna. (och de är också mina favoritböcker!!) Hennes man gillade jag inte riktigt lika mycket, han var alldeles för självupptagen och hon trivdes ju inte riktigt med han ..
 
Vissa grejer i boken kändes lite flummiga, eller ja lite lösa. Det hörde inte riktigt ihop, man undrade hur det gick till. (eller hängde inte riktigt med..) Minns inget exempel just nu dock. Men alltså bokens helhet gjorde att man glömde bort det här, så det var helt okej ändå. Det var väll det enda dåliga med boken, att författaren skulle tänkt över vissa saker lite mer. Annars var allt fint fint fint. Sen tyckte jag att Poppy borde ha blivit överlycklig i slutet av boken, men hon visade inte sina känslor så mycket. Det skulle hon kunna gjort.
 
Tårarna rann när jag läste slutet av boken. (vilket är rätt vanligt för lite överkänsliga mig, men kan vara så skönt att bara släppa på också haha) Det var extremt känslomässigt på slutet, sorgligt, lycka, kärlek och gud vet vad. Det blev väldigt mycket på en gång! Sen visste jag hur jag VILLE att boken skulle sluta, så då var man ju lite orolig att det skulle vara något helt annat slut. Men gud vilken lättnad det var när det slutade som man ville. Då rann det väll ännu någon tår. Haha. (jisses, säg vad ni vill om mig)
 
Så för att sammanfatta, LÄS BOKEN! Det här är verkligen ingen vanlig kärleksbok som ibland kan vara alldeles för långtråkig och smörig. NEJ. Den här har spänning, kärlek och vardag - och det blir inte långtråkigt överhuvudtaget! Boken klassas väll som chick-lit, men jag älskar den ändå! Är inte lika smörig som vissa chick-lits. (sen är omslaget jätte fint) Den här passade i alla fall mig som handen i handsken. MÅSTE läsa om den någon gång, för att jag skulle vilja upptäcka nya detaljer. (jag tror att det kan finnas lite) Det här var även min första bok av Kinsella, kommer nog läsa mer av henne. :) Något förslag?
 
 
Någon som läst den? Vad tyckte ni? Eller är ni intresserade av boken? Blev förövrigt en rätt lång recension, hoppas att ni orkade läsa , haha .. ♥
 

8 kommentarer:

  1. Poppy skulle ju nödvändigtvis inte behövat behålla telefonen, det skulle ju nog gått att ordna på något sätt :D det störde jag mig lite grann på.. Annars var den rolig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det har du alldeles rätt i! Kanske tyckte det var jobbigt att komma tillbaka till hotellet så många gånger? För de behövde ju ha hennes nummer medans hon köpte en ny telefon.. eller något i så fall.(Kanske Poppy tänkte) Eller jag vet inte. Men ja rolig var boken, och SÅ läsvärd. En riktigt fin feel-good bok.

      Radera
  2. Neeej!! Jag råkade trycka fel när jag skulle publicera din kommentar och tryckte istället på Radera :'( Så dumt och typiskt... Haha, förlåt! Men du får gärna skriva om den ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är okej, kommer genast in igen! :D Ta det bara lite lugnt nu ;) haha kram!

      Radera
  3. Älskade också den här boken!! ^^ Allt var så himla bra, skrattade & grät typ om vartannat! (Om du läser nån mer bok av Kinsella, tipsa gärna mig då om den var bra eller inte, har bara läst "Dubbelbokat" av henne - förutom den här boken - och den var inte så bra)

    SvaraRadera
    Svar
    1. iiih, vad kul! :D Tror nu att det faktiskt var DU som tipsade mig om boken! (eller ja jag blev tipsad via din recension) Så det är ju kul! :) Självklart, och om jag glömmer att tipsa just dig så kommer du nog förhoppningsvis se min recension! Ska kanske undvika Dubbelbokat då, och kolla upp någon annan. (fast jag har inte kollat upp någon överhuvudtaget)

      kram <3

      Radera
  4. Den verkar ganska rolig. Jag funderade faktiskt på att köpa den på bokrean! :) Jag har nominerat dig här: http://inutienbok.blogg.se/2015/april/liebster-award-3.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är rolig! Synd att du inte köpte den på rean!
      Tack för taggen! :DD /kram!

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...