Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

onsdag 4 februari 2015

Läsrapport: Januari 2015

 
Det här blir min första läsrapport någonsin. Får se hur det blir och jag kommer nog improvisera fram det mesta, haha. Så ni vet. Om det går åt skogen ~
 
Antalet lästa böcker i Januari 2015: Ynka 4 stycken. Som jag är besviken över. Skulle egentligen velat läst mycket mer. Men som jag skrev här, så har allt inte glidit som på en räkmacka.. (man säger väll så? haha.) Aja, det har varit lite kämpigt i alla fall. Böckerna är:
  1. Oväntade följder - Jocelyn Shipley
  2. Världens viktigaste kyss - David Levithan
  3. Jakten på Joe - Astrid Heise-Fjeldgren
Hur många författare per kön? 2 män & 2 kvinnor. Rättvist, yay!
Hur många sidor är lästa? 849 (Ganska bra ändå?)
Hur många böcker är recenserade? 2 / 4 , klicka ovan på böckernas namn för att komma till recensionen! Ska försöka komma ikapp med recensionerna snart .. hehe.
 
Alla böckerna är fysiska, inga e-böcker här! Inga noveller eller tegelstenar heller. Ganska normaltjocka böcker den här gången, och 2 stycken var under 200 strecket. Liten mjukstart på året.


Hur många punkter blev avbockade i Läsutmaning 2015? 4 stycken, fast endast 2 punkter är giltliga då dem måste vara recenserade för att bli godkända. Men 4 stycken är det totalt från Januari, när alla är recenserade.
 
Jag påminner er om att anmäla er till Läsutmaning 2015. Sist jag kollade har cirka 33 stycken anmält sig och det kan bli fler! Vilket jag hoppas på! Så ni är hjärtligt välkomna att anmäla er.  Ni hittar information om utmaningen här. och min statussida här.
 
 
Bästa boken i Januari vet jag inte riktigt. Det var ingen stor wow. I vansinnets öken var en efterlängtad fortsättning, men som inte klassas som bäst i Januari. Spänningen fanns där, men jag vet inte. Den som var lättast att läsa måste nog vara Oväntade följder, så den gillade jag. Världens viktigaste kyss gillade jag verkligen, men det blev lite långtråkigt ibland. Jag tror början i den var bäst, sen blev det inte riktigt lika intressant. Kan ha att göra med att jag var sjukt sugen på lite action, som en deckare eller thriller. Den kanske inte lästes i rätt tidpunkt med vad jag ville läsa.. men den behövdes läsa då det var ett bibliotekslån som snart gick ut.
 
Hur många var bibliotekslån? 1 stycken
Hur många var egna? 3 stycken, helt rätt om du gissade det! Vet inte om det var några hyllvärmare, har väll haft dem i 1-2 månader bara. Hur länge ska en bok stå för att bli en hyllvärmare, enligt er?
 
 
 
Några bokrelaterade händelser? Faktiskt, ja. Jag beställde 3 böcker från bokus, som förresten kom igår. Visar upp dem någon dag. Det roligaste är att 1 av böckerna är på engelska. Och det kommer bli min FÖRSTA bok som jag läser på engelska. Är supertaggad!! Antingen blir det jätte bra, eller jätte svårt. Well, let's see later..
 
Sen så tror jag att jag var med i typ 4 tävlingar. Men vann inte en enda. *cry* lite trist då man gärna ville ha några av böckerna, men men. Better luck next time. Jag vann ju faktiskt 2 boktävlingar förra året, så kanske ska lugna mig lite. haha.
 
~
 
Hur tycker ni att jag lyckades med min första läsrapport? Vad var bra & vad borde jag förbättra eller eventuellt ta bort? Behöver era åsikter nu. För enligt mig gick det här inlägget rätt okej. (lite rim, haha) Men ni får gärna vara gulliga och berätta för mig. Kram på er! :D Och tack för alla era fina kommentarer på mina 3 senaste inlägg. ♥ Det är superkul, så fortsätt med det!
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Jaaaaag tycker det gick toppenbra! Och fyra böcker är ju ändå långt mycket mer än inga, så du har ju absolut läst för det. Åh, vill läsa Världens viktigaste kyss och I vansinnets öken! Men VVK (kallar vi den nu haha) tror jag då jag ska läsa nångång när jag har mer "flow" i läsningen och bättre klarar av långsamma böcker - just nu vill jag mets bara ha pang boom action :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul! :D Och tack så mycket! Själv tycker jag väll att inlägget duger åtminstone, haha. Ja, det är helt rätt. Men någon mer hade jag velat, då två var så tunna.

      Ja, det borde du! För jag var ju sugen på en thriller eller deckare & där är det lite mer action, så man ska nog ta boken när man är sugen på någon fin bok med välutvecklade & detaljrika meningar. För att för mig går det mycket segare då! och jag ville ha lite mer snabbt tempo just då! kram :D

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...