Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

fredag 2 januari 2015

Det händer nu



 
Författare: Sofia Nordin
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsår: 2011
Serie: -
Sidantal: 248
Språk: Svenska
Originaltitel: Det händer nu
Genre: Kärlek, tjej gillar tjej, livet
Övrigt: Utläst 15 December 2014

Boken ligger nerpackad i en låda (som är som min bokhylla xD) så orkar inte leta upp den & ta en bild. Utan tar en gammal bild på den, och boken ni ska titta på är den till vänster!
 
Det var ett tag sen jag läste ut boken, så får se hur mitt minne kommer att sammarbeta med mig. Jag skriver oftast recension åtminstone veckan efter att den är utläst. Men jag har inte hunnit med det. Så det här blir kanske inte min bästa recension! Så ni vet..
 
~
 
Stella är den populära, självsäkra tjejen i klassen. Alla killar vill ha henne, typ. Vilket Stella inte bryr sig om. Hon tycker att hon lever i en låtsasvärld. Hon vill skrika rakt ut att hon är störtförälskad i sin bästis Sigrid. Men hon vågar inte. Hon vet ju inte vad Sigrid känner, och vad ska alla andra säga? Framförallt , vad ska Sigrid tycka?

Boken är en kärlekshistoria, vilket ni kanske förstått. Den handlar om att utforska & upptäcka kärleken, i ett ganska lugnt tempo. Det står att det inte händer något katastrofalt, men jag tycker att med Sigrids mamma blev det liiitee det.

Omdöme & tankar:
Alltså som jag sa, så skriver jag helst recensioner nära in på att jag läst ut boken. För då känner man mest de känslor som boken ger en. Efter ett tag så minns man inte lika mycket! För i stunden när man läst ut boken, det är verkligen då man vet om man gillade den eller inte, alla funderingar .. speciellt om det är en serie. Man försöker förstå hur allt hänger ihop (särskilt i boken Jägaren, som jag läste ut för någon dag sen) Det är en thriller & man funderar massor. Det kommer komma upp en recension på den!

I alla fall .. det här var en medelmåttigbok, åtminstone en solklar trea! Jag har dock några synpunkter som jag inte var så förtjust i. Jag antecknade lite under läsningen & de tänkte jag säga nu. Jag tyckte boken var lite hoppig. Vilket jag förklarar nedan.

Kan bli lite spoilers, så läs på egen risk.. alltså jag skriver om saker som hänt & vad jag tyckte om det.
Det här tror jag hör ihop med att den var hoppig. Jag tyckte inte om hur de erkände att de gillade varandra, de liksom sa det på sms & så var de helt plötsligt ihop. Det kändes för fjuttigt, det skulle vara roligare om de sa det "irl", och det var vissa stunder då det passade in, som att någon helt plötsligt kysste den andra, det skulle ha varit mer intressant!

Sen så blev ju Sigrids mamma arg när de två låg i samma säng. Hon var arg ett tag, och man märkte knappt av det. Och så en dag var det ett jätte stort problem, som jag inte märkt av tidigare. Det störde jag mig på lite. Alltså att efter ett tag, ansåg dem det som ett problem, och knappt tidigare. Sen så blev Sigrid & Stella arga på varandra helt plötsligt. Vilket jag tror var för Sigrids mamma. Liksom liiite sent. Sen tror jag att det var fler saker som var hoppiga.

Men en okej bok, tror dock inte den platsar bland de 5 bästa böcker jag läste under 2015, alltså det är ingen bok som jag anser bland de som stannar kvar länge i min hjärna eller hjärta. Men bra tidsfördriv, får en trea av mig. Och såklart läsvärd, för den var ganska mysig ibland.

2 kommentarer:

  1. Hej Hannah! Nu har jag gjort klart inlägget! Du får gärna säga till om jag har skrivit fel nånstans eller om det är något som är otydligt i inlägget, eller om det ser bra ut.

    Ska skicka länken till Anna nu.

    SvaraRadera
  2. Hej Jana! :D
    Superbra, lägger upp hos mig förhoppningsvis ikväll! Och såg din kommentar hos Anna! /Hannah

    SvaraRadera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...