Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

tisdag 16 december 2014

Kanske ihop


Författare: Johanna Lindbäck
Förlag: Lilla piratförlaget
Utgivningsår: 2014
Serie: Lite ihop #2
Sidantal: 187
Språk: Svenska
Originaltitel: Kanske ihop
Genre: Kärlek och beskriver så bra känslor, vardag, vänskap, tonår
Övrigt: Utläst 1 December 2014 (ungefär)



Det här är en fristående fortsättning till boken Lite ihop, men enligt mig själv borde man läsa den första boken före den här. Så jag varnar för att jag kanske kommer spoila första boken i serien. Så om ni inte vill läsa.. vänligen hoppa ner till omdöme. Haha. :)

I den första boken så bestämde Majken och Ivan att de skulle ha en deal, som var att de skulle låtsas att vara ihop. Men utan hångel och endast prat. De skulle helt enkelt vara lite ihop. Då var Majkens tanke att alla i skolan skulle förstå att hon faktiskt var intresserad av killar och inte bara en tönt som spelar fiol (med världens coolaste lärare). Särskilt Tessan, hennes bästis. Även Belinda som Tessan börjat vara massor med och som är lite skeptisk mot Majken.

När deras hemliga deal är slut så är dem bara vänner. Men i första boken slutar det med att nu kan vad som helst hända och nu så pirrar det  i Majkens mage varje gång de möts, i skolan, hemma eller vart som helst. Så ja, det kan nog hända lite..

Omdöme & tankar:

"Jag. Är. Typ. Kär. I. Den här boken. Om man nu kan vara det. Jag läser den med ett leende på läpparna, nästan alla karaktärerna är underbara och bara åh. Det är så skönt att läsa om någon som man redan träffat. Då jag läst boken innan (lite ihop). Alltså jag gillar verkligen den här, men nu ska jag nog sova." - citerat från goodreads under läsningen.

Ja, jag gillade verkligen boken. Berättarrösten, kärleken, känslorna, beskrivningarna, allt. Boken passade mig som handen i handsken. Så jag rekommenderar verkligen den här! Även fast den är för 12-14 åringar så borde man läsa den. Nu är jag 13 år, men den här boken är för en liten lägre åldersgrupp än vad jag brukar läsa. För jag är ibland uppe på unga vuxna och ibland vuxenböcker. Men trots att boken är till för yngre - läs!

~

Jag älskar alla karaktärer här. Majken, Ivan ♥, Majkens musiklärare, Majkens storebror, Ivans syster, Majkens storebrors tjej. Ja dem flesta. Lite mindre tyckte jag om Tessan & Belinda, men de ska väll framstå som lite taskiga.

Ivan gillar, och under läsningen älskade jag.
Så fucking söt, så smart, allt han säger in my heart. Haha.. lite rim. Men han är verkligen urgullig och när han skickade ett brev till Majken, så smälte man nästan. ♥♥♥ säger jag bara. Och hans frågor, sätt att prata. Allt är så sweet. Jag överdriver inte alls.

Sen Majkens storebror Pontus verkar väldigt schyst. Han får mig att önska att jag hade en storebror. Fast jag har redan en halv storebror, men han har aldrig bott hos mig. Så inte riktigt samma sak. Även Majkens musiklärare Izzy som stöttar Majken är fin!

Carolina på Carolinaläser tycker jag lyckades med sin recension! Så kolla in den här! Och jag håller med henne om att Johanna lyckades med detaljer som blickar, repliker, kroppsspråk. Läs boken! Även boken Lite ihop! Ett plus är ju de fina omslagen! De passar till boken! Som Majken spelar fiol, Ivan gitarr. (Lite ihop omslaget)
 Det här kan vara en av de bästa böcker jag läst i år & den fick 5 stjärnor på goodreads.
 
lite ihopkanskeihop

4 kommentarer:

  1. Håller helt med dig om hur bra den här boken är!
    Jag har förresten läst någonstans att Johanna Lindbäck planerar att skriva en tredje bok om Majken och Ivan, men att den ska vara ur Ivans synvinkel. Det längtar jag efter att få läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, måste vara en av de bästa hon skrivit!
      Åhhhh.. det hoppas jag verkligen! :D Bara det inte blir en break-up mellan dem, vet inte om jag är så haj på det.. för de är så fina tillsammans. Johanna håller dock inte på att skriva någon sån nu, utan hon skriver en helt ny bok för samma åldersgrupp som Lite ihop-serien. Kan det vara något bra? :) / kram

      Radera
  2. verkar bra! Gillar författaren för övrigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är bra! Om jag får säga mitt! :D Jag gillar också författaren, hon har gjort många bra böcker! kram & god jul på dig!

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...