Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

lördag 25 oktober 2014

Sisterhood of the World Bloggers Award (del #1)

Jag har blivit nominerad av Amanda som bloggar på Bokpandan och Liza som bloggar på Iregnet till "Sisterhood of the World Bloggers Award". Som är en slags award där man får frågor och sen ska man fråga 10 personer vidare och så. Tack i alla fall för nomineringen! :)
 
 
 
Reglerna är att:
  1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
  2. Ha med Sisterhood of the World Blogger Award-loggan i ditt inlägg
  3. Svara på de 10 frågorna som du fått
  4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor


Jag börjar med Amandas frågor först, då hon var först med att tagga mig:

1. Om du flyttade till New York/London för att dela lägenhet med en karaktär i ett år, vem skulle du välja?
Hmm.. det skulle nog vara Augustus Waters.

2.Vilken film önskar du fanns som bok också?
Nu känner jag mig tråkig.. men jag har ingen aning! Jag kollar inte så ofta på filmer och de filmer jag sett i mitt liv .. har jag inget behov av att de ska bli böcker. Men som 10-åring älskade jag High School Musical .. och de skulle gärna kunna gjort en bok som baserades på filmerna. För det finns böcker om dem.. men de hör inte riktigt ihop med filmerna. Även musikalen Grease, kom jag på nu!

3. Finns det en bok du läst fler gånger än någon annan?
Nej, inte vad jag kommer på. Har sen jag blivit galen i böcker faktiskt inte läst om en ända bok. När man var liten har man dock läst om flera böcker. Vet speciellt en! Den handlade om en tjej som åkte i en bil och på vägen hoppade olika djur in i den. ♥

4. Vilken bok önskar du att du har skrivit?
Välkommen hem av Johanna Lindbäck. För rent tekniskt sätt var det den boken som fick mig att börja läsa böcker .. och det leder till att jag sitter här idag och skriver detta inlägg.

5. Om du fick låna en karaktärs superkraft/förmåga/ras/karaktärsdrag/utseende, vem, vad och varför?
Jag skulle vilja vara Helena i serien Starcrossed. Framför allt för hennes förmågor.. som att kunna flygga, vara supersnabb och allmänt kick-ass. Sen har hon ju enligt boken.. ett fantastiskt utseende. Hon är även halvgud. Ja ,anledningen är det jag nämt ovanför.

6. Säg att du ska leka kiss, kill, och marry genom att lotta tre karaktärer och tvingas välja vem du ska kyssa, mörda eller gifta dig med utav de tre. Vilka blir det?
Augustus Waters (vill inte döda.. men om jag blir tvungen ska han inte behöva lida.. och få ett lugnt slut.. ). Hmm.. kanske John från boken "En plats de kallar lyckan" och Lucas Delos från serien Starcrossed. Uppdatering: Såg nu att jag läst frågan fel .. trodde inte jag skulle få välja vad jag ville med dem..  men de som jag skrev är de jag skulle vilja lotta med. Sen vet man ju inte hur det blir.

7. Vilket land vill du läsa mer från?
Alla länder förutom Usa och Storbritannien! För det är oftast de länder jag läser ifrån .. och såklart Sverige! Men Finland, Norden, Europa, Afrika! Alla länder. Det skulle även vara spännande ifrån Asien! Så ge gärna tips på böcker från andra länder.

8. Vilken bok skulle du rekommendera andra att köpa i julkapp?
Förr eller senare exploderar jag.. för jag har själv införskaffat mig den. Man borde bara ha den boken! Författaren är John Green.

9. Välj en favoritrecension som du eller någon annan skrivit i år!
Ja, du.. ingen aning! Vet ingen speciell av mig själv. Men någon av mig som jag har fått positiv respons av mina läsare kanske.. Tänker inte så mycket på vem som skriver bäst recensioner.. jag vill oftast bara få reda på om boken är bra och handling. :)

10. Vad är det bästa med att bokblogga? 
Att få fina kommentarer på sin blogg och att sortera upp för sig själv .. vad man har läst! För jag har ingen läsdagbok.. så bloggen blir som en liten sådan. ♥

Det där var alla frågor från Amanda! Tack så mycket! Tar och delar upp awarden.. så imorgon kommer det upp ett inlägg med Lizas frågor och vilka jag nominerar! :)




2 kommentarer:

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...