Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

fredag 24 oktober 2014

Berövad


Författare: Liz Coley
Förlag: B. Wahlströms
Utgivningsår: 2013
Serie: -
Sidantal: 303
Språk: Svenska
Originaltitel: Pretty girl - 13
Genre: thriller, "minnesförlust", inte veta vem man är och att bli kidnappad.
Övrigt: Utläst 18 Oktober 2014



Boken handlar om Angie Chapman. Det börjar med att hon står på gatan där hennes hus ligger. I handen har hon en påse där det ligger ett par kläder och en kniv, som vad hon vet inte är hennes. Men hon har ingen aning om hur hon hamnade där.. för hon var väll nyss på scoutläger? Det visar sig att hon har varit spårlöst försvunnen i 3 hela år. Hon har även förlorat 3 år av sitt liv. Från 13-åring till 16-åring på en dag. Ärren som hon har runt handleder och fotleder vittnar om att hon varit med om något hemskt, men varken hon eller någon annan vet vad. Men hjälp av sin psykolog (som var väldigt snäll!) börjar hon att bit för bit få reda på vad som verkligen hänt .. och upptäcker att hon har fler egenskaper än vad hon trodde att hon haft. Boken handlar om att acceptera vilka delar man består av och ens förflutna.

~

Omdöme: Det här var en väldigt bra bok! Den fick 3 stjärnor på, men är nog egentligen en 4 och en halva! Det var inte riktigt en fullpott.. för det blev lite segt ibland .. och när man trodde att allt klarats upp.. skedde ännu en grej. Men den var väldigt spännande, vilket den borde vara när det är en psykologisk thriller. Jag minns tyvärr inte så mycket.. då det vara några dagar sen jag läste ut den! Men jag tyckte i alla fall om boken! Det är något nytt och fräscht! Jag har i alla fall inte läst något liknande tidigare. Spoiler: Jag blev även lite nyfiken på det där med alteregon! Hade ingeeeen aning om att sånt fanns och att man kunde vara så som Angie blev. Väldigt fascinerande! Men samtidigt så hemskt. Trodde till en början att det var hennes farbror som våldtog henne som också kidnappat henne. Men icke sa nicke. Slut på spoiler.

Detta är en bra bok, som är mer än en medelmåtta. Det är något nytt och fräscht. En bra thriller helt enkelt. Jag gillade första halvan av boken mer än slutet.. men men. Boken är såklart läsvärd .. så ta och låna den på biblioteket! :)

Tänkte läsa Maja-Maria Henrikssons bok "Jag Finns".. men efter 20 sidor la jag ifrån mig den. Den var helt enkelt för hemsk efter en hemsk bok. Den får nog vänta ett tag. Orkar inte med övergrepp och att en mamma slår sitt barn, just nu.
 

2 kommentarer:

  1. Kika in på min blogg, jag har nominerat dig till Sisterhood of the world blogger awards :) ha en trevlig helg !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för nomineringen! :) Det här är dock min andra.. men ska försöka hinna med båda! :D Delar nog upp dem i två inlägg.

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...